• Økonomi
    • Driftsresultatet ble på 120 millioner kroner i 2014, det er en bedring på 25 millioner kroner. Hovedårsaken er effektene av gjennomført forbedringsprogram.
    • Driftsinntektene ble på 5 907 millioner kroner. Dette er en reduksjon på 2,3 prosent fra 2013. Hovedårsaken til dette er redusert eierandel i virksomheten i Danmark.
    • I 2014 transporterte bussvirksomheten totalt 131 millioner passasjerer.
  • Miljø
    • Alle driftsselskaper er miljøsertifisert etter ISO 14001-standard. Ett av selskapene er sertifisert etter kvalitetsstyringssystemet ISO 9001.
    • Som en del av trafikksikkerhetsarbeidet har Nettbuss startet sertifisering etter ISO 39001.
    • Alle ansatte gjennomfører miljøkurs, i 2014 har 700 medarbeidere fått miljøopplæring gjennom dette kurset.
  • Innovasjon
    • Betydelig innsats for å redusere kontantsalg har ført til at nettsalg av billetter nå står for en omsetning på over 150 millioner kroner.
    • Ekspressbusstilbudet er fornyet med seks nye dobbeltdekkere mellom Oslo-Gøteborg-Malmø. Ny rute mellom Stockholm og Oslo.
  • HMS
    • Innføring av flåtestyringssystemet EcoSafe bidrar til mer kunde- og miljøvennlig ­kjøring. I 2014 og 2015 gjennomføres et konsernprogram for ledere på alle nivåer.
  • HR
    • I medarbeiderundersøkelsen ar Nettbuss en score på 72 poeng av 100 oppnåelige når det gjelder medarbeidertilfredshet og vår attraktivitet som arbeidsgiver, noe som er høyere enn landsgjennomsnittet for transportbransjen i Norge.
    • Andre områder med høy score blant de ansatte er engasjement og lojalitet.
    • Sykefraværet var stabilt fra 2013 til 2014.
  • Kundetilfredshet
    • Nettbuss Sverige ble høsten 2014 nominert til prisen Svensk Kvalitet, en utmerkelse for fremgangsrikt kvalitetsarbeid innen bedrifter og organisasjoner.
    • I Norge er selskapet nominert til Kollektivtrafikkprisen for andre år på rad.
    • Bus4You i Sverige topper listen over kundetilfredshet for femte år på rad.
Til toppen